Reclame

Door de opkomst van internet is er ook binnen de reclame een verandering gekomen. Werd er eerst gekozen voor een folder, een radiospotje of een tv-commercial, zie je dat er tegenwoordig een wereld open is gegaan aan digitale reclame-uitingen. Van een banner op een website tot aan een reclamecampagne gekoppeld aan een profiel op de sociale media. Door een gerichtere manier van benaderen is de kans dat een campagne succesvol is voor je onderneming alleen maar toegenomen en kan je spreken van een doorbraak die door de kennis van de werking op internet steeds effectiever wordt.

Persoonlijk afgestemd

Als je kijkt naar de reclame die je als folder krijgt of op de radio hoort, weet je dat een groot deel voor jou niet van toepassing is. De man die alleenstaand is heeft geen behoefte aan een reclame over luiers, Het gelukkig getrouwde stel heeft geen behoefte aan reclames over dating. Je kan allemaal bedenken dat op deze manier reclame voeren, vaak doelloos is en minder opvallend is dan als je weet dat je reclame alleen terecht komt bij de doelgroep die je voor ogen hebt. Een persoonlijke reclame die past bij jouw manier van leven, voelt als iemand die tijd genomen heeft om je te leren kennen en op je behoeften een invulling te geven.

Digitale reclame de toekomst

Omdat de samenleving steeds meer digitaal wordt, is de reclame ook digitaal aan het worden. Er zijn zelfs ideeën in uitwerking om de Tv-commercials af te stemmen op de kijker waardoor hij zijn eigen reclame ziet. Veel reclamebureaus hebben deze omslag gezien en gaan mee met deze manier van benaderen. Kijk je bijvoorbeeld naar reclamebureau Rotterdam dan zie je duidelijk dat er voldoende aanbod is om op deze nieuwe manier potentiële klanten te benaderen. En als ondernemer weet je dat een persoonlijke advertentie, email of reclame veel meer aanspreekt dan als het een gedrukt exemplaar is wat ook breed verspreid buiten de doelgroep terecht komt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *